dimecres, 18 de maig del 2011

de caça

llimac vulgar
Cada vespre, i més quan ha plogut, em toca anar a la caça de llimacs. Aquests animals que es desplacen amb lentitut però que acaben arribant al seu destí, consegueixen eliminar qualsevol resta de les meves hostes (pels que no estigueu familiaritzats amb els noms de plantes, vegeu fotografia més avall, que malhauradament no és meva) de les quals en tinc diferents varietats.
Per això no em queda més remei que eliminar-ne uns quants, si vull poder gaudir de les meves plantetes, sobretot ara que tot just estant començant a treure el cap. La millor manera és utilitzant fosfat de ferro que els atipa i fa que deixin de menjar. A més és inofensiu per altres animals, persones i plantes. El problema és que quan plou desapareix i que és bastant car.
L'ideal és tenir un eriçó que se'ls mengi (o potser una familia d'eriçons) però és difícil si no vénen per pròpia iniciativa...
Només queda la darrera opció: recollir-los un a un i matar-los. Al principi no podia, em feia molta angúnia. Diuen que la millor manera perque no pateixin és tallant-los el cap amb unes tisores, tot i que a vegades si no apuntes bé els talles pel mig sense voler i aleshores els surten totes les entranyes, i creieu-me, això sí que fa esgarrifar de debò! Altres possibilitats són o bé posar-los al congelador durant 48 hores o bé llençar-los aigua bullent. Aquestes dues darreres opcions encara em fan més fàstic que la primera. Altres mètodes són les trampes amb cervesa o aigua amb hortigues, però les has de canviar cada dia i també és bastant fastigós buidar-les.
Tot i que al principi d'utilitzar les tisores no podia ni mirar al pobre llimac, mica en mica una es va acostumant i ara ja és una rutina. Combino el fosfat de ferro amb el mètode manual i cada dia llenço una bossa amb uns 20 llimacs decapitats al contenidor de les escombraries (es veu que no els pots deixar fora perque atrauen a més de la seva espècie).
Per sort al nostre jardí no han arribat els temuts "mördarsniglar" (llimacs assassins) que es veu que sí que poden deixar totes les plantes sense fulles en un plis-plas.
Hostes.
Llimac assasí (foto de odla.nu)

3 comentaris:

_MeiA_ ha dit...

20 llimacs al dia!!! mare meva!
això ja comença a ser una plaga!

Garbí24 ha dit...

però hi han verins especialitzats en llimacs que no fan mal a altres animals......i t'estalvies la guillotina diària.

salvador ha dit...

Nosaltres a més dels llimacs tenim els cargols que fan cua per entrar a l'hort. Pel que fa als cargols els recollim i els portem a un camp a veure si crien i les llimaces els eliminem