divendres, 29 d’abril del 2011

salut

Avui el post va sobre la salut:
1- No sé quin mal gest vaig fer ahir mentre cavava un forat en el jardí (per plantar uns salix que faran a la vegada de gelosia) però em fa un mal l'esquena horrorós!
2- Tema vacuna anti-grip pandèmica A. No sé si us haurà arribat a vosaltres, però després de certes denúncies i de dos estudis clínics (un de finlandès i un de suec) s'ha pogut detectar una relació causal entre la vacuna i la narcolèpsia de la que alguns nens/adolescents s'han vist afectats. És una malaltia crònica molt xunga! Una raó de més per no vacunar-se.
3- Tema al.lèrgies. Ja fa anys que se'n parla d'aquest tema, que cada vegada hi ha més al.lèrgies entre els infants suecs. Un 25% dels nens té al.lèrgia al pol.len, sobretot al del bedoll. Resulta que alguns dels al.lergens d'aquest pol.len també es troba en alguns aliments, com per exemple el cacahuet, la poma, el blat, els ous i altres. Per això, al fer les proves d'al.lèrgia, sortia que el nen en qüestió també era al.lèrgic a l'aliment. Però ara resulta que no té perquè ser-ho... Enfí, que potser hi ha families que han hagut de sacrificar moltes coses, pensant que el crio podia fer un xoc anafilàctic si es menjava un tros de madalena en una festa d'aniversari, total per res!
La qüestió és, però, el perquè de tantes al.lèrgies. Hi ha diferents teories, per exemple que en la nostra societat no patim prou infeccions que ens farien inmunes (massa higiene a tot arreu), la manca de vitamina D (aquí s'ha de donar com a complement perquè no s'adquireix amb el sol de l'hivern)...
En tot cas, una cosa que també passa és que gent adulta que vé de fora -vegis el meu cas- i que mai havia tingut al.lèrgia al pol.len, la comencen a tenir al cap d'uns anys de viure aquí... A mi sempre em piquen molt els ulls. Suposo que amb tanta explosió primaveral, quedem tots  exposats a índex massa elevats de la substància.

2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

ens estem tornant massa estèrils amb tot i això crec que ens fa baixar les defenses

salvador ha dit...

Cada vegada soc més escèptic amb les proves d'alergia o intolerància als aliments. Als meus 65 anys em vaig fer un estudi d'aquest tipus no fa gaire perquè vaig aprofitar una oferta que hi havia en una clínica molt prestigiosa de Barcelona. Resultat: si en fes cas m'hauria de passar de moltes coses que he menjat tota la vida sense conseqüencies...Si em trobo bé perquè prescindir-ne, oi? I menys ara que ja estem de volta...!