dijous, 2 de setembre del 2010

setembre que ens portes de nou la tardor...

Veig que per molts de vosaltres ahir va ser el primer dia de tornada a la rutina que ens fa apreciar el temps lliure. Espero que comenceu amb energies renovades i molts ànims.
Jo ja estic bastant ficada en la cotidanietat d'encendre l'ordinador al matí, contestar mails, actualitzar la pàgina de la plataforma d'estudis a distància i de tant en tant concentrar-me en la tesina que avança a marxes forçades. El que al principi em xocava ara ja és el pa de cada dia: la manera que tenen alguns estudiants (parlem d'adults universitaris) de dirigir-se a la professora -en aquest cas, jo-, exigint drets que es treuen de la màniga i queixes per donar i per vendre. Que si els llibres són cars i difícils de trobar, que si els seminaris són a unes hores que no els van bé, que si la informació és difícil de trobar...
Evidentment són una minoria, però els que envien mails normalment no només n'envien un. En poques paraules: son uns plastes! No sabeu la de temps que s'inverteix contestant correus que es podrien perfectament evitar si els estudiants es llegissin les instruccions del curs!
Tinc 100 alumnes en el curs de literatura que segons em diuen els col.legues acabaran en 60 perquè molts abandonen al cap d'unes setmanes. Una de les raons és que la universitat és totalment gratuïta i per tant no es perd res per provar. Per altra banda, a Suècia l'estudiant universitari reb una subvenció mensual d'uns 270 euros -que augmenta si tens fills- i la possibilitat de demanar un préstec a l'Estat fins a un màxim d'uns 550 euros. Aquest préstec el pagues quan comences a treballar, a un interès molt baix i depenent del teu sou pagues més o menys quantitat. Això fa que alguna gent simplement s'apunta al curs pensant que és bufar i fer ampolles, que poden gaudir de vacances pagades una temporada. Després quan veuen el que s'exigeix ja és una altra història.
I d'un tema a un altre: avui passem de ser propietaris de Saab a propietaris de Volvo ;-). Això és una mica com la possibilitat de votar entre republicans o lliberals als EEUU -salvant les diferències- : o tries un o tries l'altre!

2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Cada cop et veig més Sueca..ara fins i tot amb Volvo.
En els temes d'estudiants es el mateix lema de sempre, queixar-se es gratis, per això la gent no deixa d'emprenyar en conte de llegir les instruccions.
Comença a abrillantar la pala de la neu!!!!! encara recordo el video del primo de santa fe.......

noemí ha dit...

Buf! Lo de la universitat igualet que aqui (em refereixo al tema calers, clar està) I jo tambe me´n recordo del video!! jajajaj! Bonissim!