divendres, 27 de juny del 2008

contractada

M'han donat la feina! Pero malhauradament no es tot tan maco com jo em pensava (ja m'extranyava): nomes em poden fer contracte per cada semestre, d'un en un. Es a dir, no m'han fet fixa. Com que no tinc el titol de mestra nomes em poden contractar com a "substituta" fins al Nadal. Despres ja veurem si em poden tornar a contractar o si el sindicat si tornara a posar i hauran de tornar a publicar anunci i en cas de que es presenti un mestre amb papers agafar-lo.
Be, almenys tinc feina fins al desembre... I de mentres anire estudiant aviam si algun dia em poden fer un contracte indefinit.
El que mes em fot de tot aixo es que tots els mestres de castella que han tingut fins ara (el titulats) han sigut un desastre i en canvi amb mi estant super contents. Vull dir que el fet que una persona tingui un titol no l'eximeix de ser un zero a l'esquerra. Si a una placa convocada es presenten dues persones i nomes una d'elles te el titol, han d'agafar obligatoriament a la que el titol, encara que els coneixements de l'altra siguin millor, encara que el del titol sigui un asocial, un penques o un gandul (caracteristiques del meu antic col.legua que finalment van poder fotre al carrer).
I l'alianca que hi ha ara al govern encara vol fer mes dures aquestes regles: el mestre no-titulat no podra posar notes, entre altres coses.
I no es que els estudis de magisteri a Suecia siguin especialment exigents. Precisament hi ha hagut molt debat sobre el tema, posant en dubte la preparacio dels mestres. Potser tenen coneixements de pedagogia, pero el domini de les materies sovint deixa molt a desitjar especialment en matematiques, fisica, quimica i biologia. A l"escola de mestres" (equivalent a la facultat de magisteri) hi ha de passar tothom: des dels que ensenyaran als mes petits fins els professors de l'institut. L'unica diferencia es la llargada dels estudis.
Afortunadament, en cas de que una persona hagi estudiat una carrera tipus filologia, ingenyeria, biologia, etc. nomes ha de completar amb un any de pedagogia els seus estudis per poder ser mestre. Es el que fare jo: estudiar castellar durant 3 semestres per despres poder estudiar pedagogia i aixi esdevenir mestra legal. Manda huevos!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Anims i felicitats!!!De moment tens feina encara que sigui provisional,cosa que amb les dades econòmiques que cada dia ens angoixen, ja és molt. Després intenta treure el títol que és el que et donarà la tranquilitat. Segur que si vas treure molt bona nota amb el suec podràs amb aquests estudis que semla no son tan dificils.

Anònim ha dit...

MOLTES FELICITAAAATS!!!!! Ens veiem d'aquí 3 dies!!!! Ja en tenim moltes ganes!
Petonets

... ha dit...

Vaja! me n'alegro molt per tu! tenir feina "assegurada" tranquilitza força. El que no sabia jo és que aquí a Suècia també pateixen de titulitis (malaltia del sistema que avantposa un títol al coneixement real d'un candidat).
Espero que aviat tinguis el teu :)

Teresa ha dit...

Aquí sí que es pateix de tituilitis. Més que a Catalunya que ho demanen però ni s'ho miren. Jo he treballat en feines que els meus títols no servien per a res de craa a les funcions que feia, exigien anglès i francès d'altissim nivell per a dir: Hello thank you bonjour merci.
Ridicul, perque a mi m'interessava utilitzar les llengues, no per fer bonic. Aqui realment si has estudiat una cosa et situen al lloc que correspon.
Pero amb el tema de l'ensenyament la cosa està complicada. Hi ha molt debat polític i del sector.
Sort Anna!!